Skriver om allt som faller mig in, mestadels oväsentliga ting.

måndag 1 oktober 2012

1:a Oktober 2012

Även kallat den första skoldagen. Det bådar inte gott att huvudet redan känns tungt, kanske är det vetenskapen om fullsmäckade dagar till halv fem fyra dagar i veckan som gör det. Har kommit hem från skolan, gjort läxan och ätit, och känner mig helt färdig. Jag har med andra ord inte ens hästen här, hur ska det gå när han kommer, huhu.
Aja, det blir väl bättre när det blir lite mer rutin, jobbigt bara när jag känner i hela kroppen att vintern är på väg.

Har en oerhört mysig lägenhet, om inte annat, det känns bra att komma hit, det är ändå på något sätt som den lugna oasen. Och faktiskt, det blir ju kul att träffa Seifur på torsdag, tack och lov är han ju rätt bra på att vila sig i form, så jag behöver ju inte kräva för mycket ridning från mig själv.

Hursomhelst, sista året. Kul på många sätt, men oändlig ovisshet om framtiden, beslutsångest och allmän ångest, ständig önskan om att vara bättre och en hjärtvärk som inte riktigt försvinner. Hoppas på att det bara känns så nu, annars har jag nog tagit på mig för mycket nu när kvällarna blir allt mörkare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar