Skriver om allt som faller mig in, mestadels oväsentliga ting.

lördag 24 mars 2012

Feeling greatful

Ville bara säga det. Att jag är så jävla glad att jag lever. Att jag dessutom haft turen att leva det liv som jag gör. Fast det kan känns så jäkla pissigt ibland, och man bara önskar sig bort till något annat, är jag oerhört tacksam.  Varje dag kan jag vara så himla lycklig över min existens, och trots att det låter som en total klyscha, tycker jag att du också kan vara det. Få har det så himla bra som du, eller jag, och trots negativa saker bakom mig, blev det ju rätt bra i slutändan i alla fall.
Sen vet jag inte varför jag lyckas ha detta perspektiv på livet, när det är så många som verkar sakna det? Det är väl ännu ett privilegium, antar jag. Trots att jag oftast känner, att jag finns utan mening, finns jag ju i alla fall.

Det var väl det jag ville säga, våga känna dig tacksam över det du har, för det är så, så mycket mer än vad vissa andra har.

Nu ska jag sluta flumma omkring och göra dessert i form av hallon, grädde, mascarpone och kokos. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar