Skriver om allt som faller mig in, mestadels oväsentliga ting.

onsdag 2 januari 2013

'13

Bästa nyår, behöver man säga nåt mer?
Lagom spårat och askul, lite ångest såhär och städning och diskning tycks aldrig ta slut.

Något som tar slut är lovet, sick! Nä då inte riktigt än kanske, men bör ju typ.. boka tågbiljett hem. Livet är för bra i stockholm nu för tiden, jag vill inte komma här ifrån längre.
I början av Dilletiden var det så underbart, att vara där i de jämtländska skogarna. Kompisar, hästar, flum och samanhållning, det som liksom hör Dille till. Nu är det så förändrat för mig. Det är olika personer jag är. På Dille blir jag tystare och tystare, mer instängd, har aldrig något vettigt att komma med längre, så jag sltar ens försöka längre.
Här är jag glad, utåt, sådär som jag inte brukat vara förut. Och jag gillar den förändringen. Jag gör, jag vågar, och inte för att jag lever som om det inte finns någon morgondag, nej, utan för att jag vill, för jag vet att allt bara är bra för mig.

150 dagar till studenten. 81 dagar till Shanghai. 61 dagar till sportlovet. 
Men dagarna tills dess är många, långa, tomma och grå. Sålänge får jag väl drömma och planera. Ja det får jag göra.

Men, nu ska jag inte gräva ned mig i sånt, utan dricka lite julmust haha, och ta mig ut på en springtur sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar